Dimarts 19 Febrer 2019

Linyola inicia un cicle d’audiovisuals d’autors locals

L’ajuntament de Linyola ha iniciat un cicle d’audiovisuals d’autors locals. Durant els dissabtes i algun diumenge de febrer i març els consistori reproduirà a la sala Pau Casals diferents documentals elaborats pels linyolencs Joan Gesé i els germans Laia i Jordi Soldevila.

Àlex Mases, alcalde de Linyola ha explicat que aquest cicle no sols vol posar en valor l’obra d’aquests autors linyolencs, també mostrar la seva obra, la qual considera d’un alt interès local. “Els documentals de Joan Gesé són sobre efemèrides recents les quals succeeixen a Linyola o estan protagonitzades per persones del municipi. Per exemple el documental ‘Les Avellanes’ és un reportatge de la visita al monestir de Les Avellanes organitzat per les Aules d’Extensió Universitària de Linyola, i el documental ‘Campanes’ mostra l’arranjament de les campanes de la nostra església de Santa Maria, les quals van quedar malmeses pel temporal de l’agost de 2016”, descriu Mases.

Duran el mes de març s’emetrà la trilogia ‘La Memòria del Pla’, dels germans Soldevila, un documental sobre la Segona Guerra Civil i els primers anys del franquisme als pobles del Pla d’Urgell. “60 avis i avies de la nostra contrada expliquen en primera persona fets que es van viure a la nostra comarca durant la Segona Guerra Mundial i que són transcendents per a la història del nostre país”, diu Mases.

El proper documental serà ‘Camp de Futbol’, de Joan Gessé, un documental sobre la festa d’inauguració de les millores del camp de futbol de Linyola i l’homenatge a Josep Maria Fuster, que s’emetrà el dissabte 23 a les 19.30 hores.