Troben un eixam d’abelles a l’església de Santa Maria de Linyola

La colònia d’insectes s’havia instal·lat en una escletxa lateral del temple. Un apicultor del municipi va ser l’encarregat d’endur-se-les.

09/04/2019

L’ajuntament de Linyola ha dut a terme l’extracció d’un eixam d’abelles que s’havia instal·lat en una escletxa lateral de l’església de Santa Maria de Linyola. Un veí va detectar els insectes, que estaven a peu de carrer, i va alertar a l’ajuntament. El consistori va trucar a un apicultor local que va ser l’encarregat d’extreure-les i endur-se-les.

Àlex Mases, alcalde de Linyola, avisa a tots els veïns i veïnes del municipi que si tenen sospita de que hi pugui haver algun altre eixam en algun indret del municipi, que avisin immediatament a l’ajuntament. “Durant els darrers 15 dies se n’han localitzat dos més a part d’aquest de l’església, però no hem hagut d’iniciar cap extracció ja que les abelles van marxar per elles mateixes. Igualment demanem a tothom que tingui sospita d’algun niu que ens avisin immediatament i que no facin cap acció per ells mateixos.  Nosaltres ens cuidarem d’avisar l’apicultor i d’extreure l’eixam” informa l’alcalde.

Recordem que les abelles són pol·linitzadors valuosos ja que fabriquen mel i no són tan agressius i perillosos com les vespes, per tant, és important dur a terme les accions necessàries per extreure-les sense matar-les.