NOTA INFORMATIVA COVID-19

13/12/2020

Nota informativa

Arribats a mig desembre i a menys de 2 setmanes de Nadal, constatem un brot important de persones amb test positiu de Covid19, que ens ha de posar en alerta.

Fent el seguiment  i contrastant l’evolució de la pandèmia amb els metges i facultatius, tant del consultori municipal com del servei d’epidemiologia, s’evidencia un canvi de tendència important a partir d’aquest dimarts. Les darreres 10 setmanes a Linyola, hem oscil·lat entre 0 i 4 casos positius detectats per setmana. Ahir divendres arribàvem als  35 nous positius, prop de 70 persones resten ja en aïllament domiciliari i la previsió per aquest cap de setmana és que es puguin duplicar o fins i tot triplicar els casos, si no actuem amb responsabilitat.

La diferència més important respecte el brot de la primavera, és que la majoria de positius ho son amb simptomatologia i amb quadres que es van agreujant. Ahir dos persones ja van ser ingressades a centres hospitalaris.

Constatem que les darreres setmanes i sobretot l’últim cap de setmana, la població ens hem anat confiant i relaxat amb les mesures de seguretat.

Fem una crida per insistir que hem de complir amb les mesures de seguretat; mascareta, mans, distància. Convé reduir la interacció social i respectar els aïllament domiciliaris que es decreten, tot i ser asimptomàtics/ques.

Hem de frenar aquest brot perquè ens pot condicionar negativament en molts aspectes i en especial per evitar haver d’aplicar mesures més restrictives en la mobilitat, d’obertura d’establiments, de suspensió d’actes previstos, etc.

Us demanem sisplau que prenguem especial atenció quan haguem d’interactuar i entrar en contacte més estret amb persones de col·lectius vulnerables.

Actuem ja per frenar el brot de contagis, és pel bé de tothom.

Linyola, a 12 de desembre de 2020.