Linyola celebra el 1r sopar multicultural

Les diferents comunitats que conviuen a Linyola oferiran dissabte a la nit tasts dels menjars tradicionals dels seus països.

30/07/2019

L’ajuntament de Linyola organitza el primer sopar multicultural. Dissabte dia 3 per la nit, les diferents comunitats que conviuen a Linyola, cuinaran a la Plaça del Planell els plats tradicionals dels seus països per a tothom que els vulgui tastar.

Es tracta d’una iniciativa del consistori per apropar la cultura d’altres països a tota la ciutadania de Linyola. Àlex Mases, alcalde de Linyola, explica que esdeveniments així ajuden a conèixer les tradicions i cultura d’altres països i milloren la convivència entre els linyolencs i linyolenques. “En total hi participen 8 països: Romania, Guinea, Marroc, Senegal, Brasil, Burkina Faso, Gàmbia i Catalunya; els quals els seus representants ens donaran a provar un menjar tradicional de casa seva. És una iniciativa que creiem ajuda a entendre la resta de cultures que conviuen a Linyola i milloren la convivència entre tots plegats”

Les persones que vulguin participar al sopar hauran de comprar un tiquet de 5 euros, que els donarà dret a provar tots els plats. “Es tracta de fer petits tastos i poder provar els diferents plats de tots els països que hi participen. Dissabte a la nit convertirem la Plaça del Planell en un gran restaurant, ple de taules i cadires i esperem que vingui a sopar tanta gent com vulgui. Si la festa va bé, continuarem promovent iniciatives d’aquest estil. A Linyola hi conviu gent de països molt diferents. Trobades així ens ajuden a conèixer-los millor alhora que també posem en valor la bona convivència.”

La festa començarà a les 21.30 a la plaça del Planell. Els tiquets es poden comprar als establiments habituals o el mateix dia de la trobada. La comissió de festes de Linyola també col·labora en l’organització de l’acte.